پوشاندن درز انقطاع

حتما شما هم در بین خدماتی که شرکت های ساختمانی ارائه می دهند ، عبارت پوشاندن درز انقطاع به گوشتان خورده است و از خودتان پرسیده اید که درز انقطاع چیست؟

به فضای بین دو ساختمان که حد فاصل آن هاست، درز انقطاع می گویند و اغلب این فاصله بین ده تا پانزده سانتیمتر است. اگر که پوشاندن درز انقطاع صورت نگیرد ، در این فضای بین دو ساختمان، ممکن است که پرندگان و خفاش ها و دیگر موجودات لانه سازی بکنند و یا این که آنجا به محلی برای زاد و ولد و تکثیر حشرات موذی تبدیل بشود. پوشاندن درز انقطاع، مانع از این می شود که این قبیل حیوانات بتوانند وارد این فضا بشوند و برای شما ایجاد سر و صدا و مزاحمت بکنند و آرامش شما را سلب نمایند.

پوشاندن درز انقطاع ساختمان چگونه صورت می گیرد؟

با استفاده از یک سری ورق های گالوانیزه، این فضا را می پوشانند و سپس بر روی آن رنگی مشابه سنگ یا آجر نمای شما می زنند تا تضاد رنگی آن ها به چشم نیاید. برخی از این ورق های گالوانیزه هم خودشان به رنگ نمای شما هستند و دیگر نیازی به رنگ کردن آن ها پیدا نمی کنید. اگر که از انواع ال شکل ورق های گالوانیزه استفاده کردید، باید یکی از لبه های آن را بر روی دیوار همسایه کناری پیچ بکنید. این ورق های گالوانیزه، عمر مفید پانزده ساله دارند و دارای خاصیت ضد زنگ نیز هستند. می توانیم به جای ورق های گالوانیزه، از توری های مرغی پلاستیکی یا فلزی استفاده کنیم. معمولا برای پوشاندن درز انقطاع ، از داربست استفاده نمی کنند و این کار را به وسیله طناب انجام می دهند که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های شما می شود . این کار باعث می شود که دیگر نیازی به بستن داربست و در نتیجه صرف نیرو و سد کردن معابر نداشته باشید ‌.

چرا نیاز به پوشاندن درز انقطاع داریم؟ { بستن درز انقطاع }
• این کار باعث می شود که خرابی هایی که در اثر ضربات ساختمان های کناری ایجاد می شود، کاهش پیدا کند.
• همچنین از ضرباتی که در حین زلزله از ساختمان های مجاور ناشی می شوند، جلوگیری می کند.
• همان طور که قبلا هم گفتیم، مانع از لانه سازی موجودات مختلف و حشرات در فضای بین دو ساختمان می شود.
• از نفوذ آلودگی های فیزیکی جلوگیری می کند.
• ظاهری زیباتر به نمای ساختمان می بخشد.

بایدها و نبایدهای پوشاندن درز انقطاع : ( بستن درز انقطاع بین دو ساختمان )

• هیچ وقت سعی در پوشاندن درز انقطاع با سنگ نکنید زیرا که ممکن است این سنگ ها بعد از مدتی که در معرض باد و باران قرار گرفتند، لق بشوند و ریزش بکنند.
• برای پوشاندن درز انقطاع هرگز از یونولیت استفاده نکنید که چرا باران و آفتاب و باد با گذر زمان باعث تخریب و کنده شدن آن ها می شوند.

انواع ورق های گالوانیزه که برای پوشاندن درز انقطاع به کار می روند، کدامند؟

از دو نوع ورق های گالوانیزه ضخیم و ورق های گالوانیزه باریک برای پوشاندن انقطاع ساختمان استفاده می شود. ورق های گالوانیزه ضخیم، زیباتر هستند و پایداری آن ها نیز بیشتر است و کمتر تاب برمی دارند اما ورق های باریک، پایداری و استحکام کمتری دارند و بیشتر تاب برمی دارند.

کلمات و عبارت های ارتباطی :

پوشش درز انقطاع در نما  , پر کردن فاصله دو ساختمان

بستن درز بین دو ساختمان بدون داربست ,

قیمت پوشاندن درز انقطاع , هزینه بستن درز انقطاع ساختمان

اجرت بستن و پوشاندن درز انقطاع در تهران