ساب زنی و سنگسابی

ساب زنی و سنگسابی با دستگاه مخصوص ساب زنی اجرایی می شود ، به گونه ای که فردی تحت عنوان کفساب اقدام به ساب زدن می کند و با حرکت دستگاه ساب زنی بر روی سنگ باعث یک دست شدن سطح شده و کیفیت را بالا می برد.

چه زمانی ساب زنی باید انجام داد؟

ساب زنی سنگ کف زمانی نیاز می شود که کف ساختمان بعد از سنگفرش یکدست نشده و چهره زشتی به محیط داده است و یا اینکه در گذر زمان کثیفی بر روی سنگ نشسته و با شست و شو تمیز نمی شود.

ساب زدن سنگ کف ساختمان در مواردی مانند: از بین رفتن کیفیت سنگ ، ریختن مواد شیمیایی بر روی سنگ ، یک دست نبودن سطح کف و بازگشت زیبایی سنگفرش استفاده می شود.

ساب زنی حرفه ای کف

برای ساب زدن کف ساختمان حتما شخص کفساب باید دانش کافی نسبت به این حرفه داشته باشد و برای هر پوشش کفی انتخاب کند که کدام لقمه برای دستگاه بهتر است استفاده شود تا به بهترین نوع ممکن سطح کف را ساب بزند، برای مثال برای ساب زنی سنگ گرانیت لقمه سنگ و الماس بیشتری لازم است اما برایساب زنی موزاییک تعداد و نوع لقمه سنگ نصف می شود.

ساب زنی و سنگسابی ایتالیایی

در این نوع از ساب زنی محل مورد نظر به قدری براق می شود که محل مثله آینه می شود به همین علت به آن کف سابی شیشه ای یا کف سابی آینه ای می گویند.

نوع سنگ برای ساب زنی

مهمترین عامل در تعیین قیمت سنگ سابی نوع پوشش کف ساختمان است، سنگها دو دسته اند : سنگ نرم (تراورتن موزاییک ، صلصالی ، دهبید و …)و سنگ سخت (گرانیت)نوع نرم تر سنگ از قیمت پایین تری برخوردار است و نوع سختتر از قیمت بالاتری برخوردار است.

سابزنی سنگ در حالت معمول دارای ۸ مرتبه هست یعنی در هر سنگسابی ۸ دور سنگ ساب زنی می شود که با لقمه های مختلف صورت می گیرد، لقمه کفسابی چیزی شبیه صابون یا آجر است که در زیر دستگاه سابزنی بسته می شود.

بیش از ده سال تجربه و مدرنترین دستگاههای کفسابی