کفسابی لمینت کفسابی و لاک پارکت

علاوه بر سنگ و سرامیک و موزاییک که پس از گذشت زمان و قرار گرفتن در مقابل انواع مختلفی از مواد شوینده و تغییرات جوی و آلودگی های مختلف دچار کدورت می شوند و شفافیت خودشان را از دست می دهند ، پارکت ها هم پس از مدت زمانی که از نصب آن ها گذشت و به اصطلاح پا خوردند ، احتیاج به ساب زدن پارکت پیدا می کنند.

همانند هر کفپوش دیگری که برای پوشاندن کف منازل و محل کار و بیمارستان ها و مراکز خرید استفاده می کنیم، پارکت ها هم احتیاج به ساب زدن دارند. در ساب و لاک پارکت، باید یک سری نکات رعایت شوند که در ادامه این مقاله به آن ها می پردازیم.

کفسابی لمینت کفسابی و لاک پارکت

نکات ضروری ای که دانستن آن ها برای کفسابی لمینت کفسابی پارکت ولاک آن لازم است

پارکت ها در دو مرحله کفسابی می شوند

 

• پس از نصب کفپوش ها
• پس از مدتی که در اثر استفاده مکرر دچار کدورت یا آسیب شدند .
از آن جایی که پارکت ها از جنس چوب هستند، پس از این که نصب شدند، سطوح آن را باید کفسابی نمود و بعد از آن هم به منظور این که آن ها را شفاف و براق بکنیم ، بر روی آن ها لاک زده می شود. به همین دلیل است که معمولا ساب و لاک پارکت در کنار هم دیگر انجام می شوند.

کفسابی لمینت کفسابی و لاک پارکت

کفسابی پارکت به چه صورتی انجام می شود

پارکت ها علاوه بر زیبایی، به محیط گرما می بخشند اما متاسفانه عیب بزرگی دارند و آن، این است که پس از این که در معرض آب قرار می گیرند، رطوبت را به خودشان جذب می کنند و ورم می کنند و سطح آن دچار پستی و بلندی می شود. از آن جایی که حذف رطوبت از محیط به طور کامل غیر ممکن است، بدیهی است که دیر یا زود با چنین مشکلی روبرو بشویم.

پارکت سابی

در نتیجه در مراحل اول کفسابی، از لقمه های زبری استفاده می شود تا نواحی بیرون زده و بلند شده، ساب زده شود و سطحی کاملا صاف بر جا بماند و سپس با استفاده از لقمه های نرم تری سطح آن را براق می کنند. همان طور که گفتیم، ما برای داشتن یک پارکت زیبا و ایده آل به هر دو مرحله ساب و لاک پارکت احتیاج داریم؛ که در این مرحله نوبت به لاک پارکت می رسد.

چرا باید مراقب پارکت ها و لمینیت ها باشیم

چون که در برابر اشیاع تیز برنده و ماندن آب روی آن ها سریع واکنش بدی را بجای می گزارند و باید دست به تعمیر بزنیدکه اگر این کار را نیز انجام دهید به همان کیفیت نو بودن سابق نخواهد رسید

لاک پارکت

لاک پارکت،  بر پایه حلال است و رنگی ندارد و به علت حالت روغنی ای که دارد، کاملا به عمق سطح نفوذ می کند. لاک پارکت، ضد آب و ضد آفتاب است و مقاومت مکانیکی بالایی هم دارد. با استفاده از هر لیتر لاک پارکت، سطحی به وسعت ده متر مربع پوشانده می شود.

روش استفاده از لاک پارکت

لاک پارکت را به صورت ریزشی بر روی سطح پارکت می ریزیم و سپس با استفاده از یک تی، آن را بر روی سطح کاملا پخش می نماییم. حدود چهل و پنج دقیقه طول می کشد تا لاک، جذب پارکت بشود. سپس لایه دیگری از لاک را بر روی پارکت می مالیم و تا روز بعد، بر روی آن راه نمی رویم و تا یک هفته هم سطح آن را نمی شوییم.

تعمیر پارکت چوبی

دستگاه ساب پارکت چوبی , ساب زدن چوب

ساب زدن پارکت چوبی و لمینیت , کف سابی پارکت

تعمیرات لمینت و پارکت , ترمیم کردن لمینت و پارکت چوبی ,

قیمت ساب پارکت و لمینت , لاک زدن پارکت